Mediebureauoptimering for medier

Mediebureauoptimering for medier

Styrk positionen overfor kunder og mediebureauer.
3dimensions guider medier til at styrke dialogen med hhv. annoncører og mediebureauer baseret på et centralt fokus på forbedring af annoncørernes forretningsmæssige mål.

Balance i medieallokering Relativ effektivitet Sæt selv agendaen

Forretningsmål afgørende for medieallokering

Over de seneste syv år har danske printmedier samlet tabt 43% af deres omsætning fra danske annoncører.

I modsætning til dette har internetmedier fordoblet deres omsætning i samme periode. En udvikling der over de seneste par år primært har været drevet af udenlandske online medier som Facebook og Google.

Det er naturligt, at væksten sker i de digitale medier, men i 2017 udgjorde internet som kategori knap 54% af den samlede danske annonceomsætning. Erfaring siger, at det generelt er for høj andel ift. at optimere annoncørers afkast af medieinvesteringen målt på salg.

3dimensions yder rådgivning til mediehuse inden for følgende fire områder:

  • Forståelse for annoncører forretningsmål

    3dimensions hjælper mediehuse til en bedre forståelse for annoncørernes forretningsmål og herved opnå en stærkere argumentation af mediets styrke overfor hhv. annoncører og mediebureauer.

  • Egen positionering i hastigt udviklende medielandskab

    Udover en grundlæggende forståelse for annoncørernes forretningsmål er det essentielt for medierne at søge indsigt i annoncørernes kunder og deres forbrugerrejser.

    Vi hjælper med at skabe et mind-set centreret omkring slutbrugernes købsadfærd og en øget forståelse for jeres positioneringsmuligheder i et hastigt udviklende medielandskab.

  • Produktudvikling og identificering af partnerskaber

    Danske medier, uden undtagelse, er under et stigende pres fra internationale digitale medier.

    3dimensions arbejder med et fokus på bl.a. at skabe nye partnerskaber mellem danske medier samt annoncører og styrkelse af koncept mellem mediernes offline og online platforme m.m.

  • Sælgerudvikling og optimering af kunde- og bureaukontakt

    Med fokus på annoncørernes forretningsmål, forbrugernes købsadfærd og evt. nyudviklede koncepter eller partnerskaber hjælper 3Dimensions med udvikling af jeres mediesælgere til at bygge stærkere argumenter og tage bedre styring af dialogen med mediebureauet og annoncørerne.

Traditionelle medier stadig effektive

Forholdet mellem medieallokering og rentabel salgseffekt er afgørende at forstå, såvel for annoncører som bureauer men i høj grad også for medierne.

Mediegrupper som print og TV har jo ikke mistet den grundlæggende evne til at skabe salg. Til trods for faldende dækningstal har flere traditionelle medier stadig større rækkevidde end mange websites.

Derudover har flere traditionelle mediegrupper også sænket annoncepriserne over årene, hvilket faktisk har øget deres gennemsnitlige rentabilitet.

3dimensions yder rådgivning til mediehuse inden for følgende fire områder:

  • Forståelse for annoncørers forretningsmål

    3dimensions hjælper mediehuse til en bedre forståelse for annoncørernes forretningsmål og herved opnå en stærkere argumentation af mediets styrke overfor hhv. annoncører og mediebureauer.

  • Egen positionering i hastigt udviklende medielandskab

    Udover en grundlæggende forståelse for annoncørernes forretningsmål er det essentielt for medierne at søge indsigt i annoncørernes kunder og deres forbrugerrejser.

    Vi hjælper med at skabe et mind-set centreret omkring slutbrugernes købsadfærd og en øget forståelse for jeres positioneringsmuligheder i et hastigt udviklende medielandskab.

  • Produktudvikling og identificering af partnerskaber

    Danske medier, uden undtagelse, er under et stigende pres fra internationale digitale medier.

    3dimensions arbejder med et fokus på bl.a. at skabe nye partnerskaber mellem danske medier samt annoncører og styrkelse af koncept mellem mediernes offline og online platforme m.m.

  • Sælgerudvikling og optimering af kunde- og bureaukontakt

    Med fokus på annoncørernes forretningsmål, forbrugernes købsadfærd og evt. nyudviklede koncepter eller partnerskaber hjælper 3Dimensions med udvikling af jeres mediesælgere til at bygge stærkere argumenter og tage bedre styring af dialogen med mediebureauet og annoncørerne.

Sæt agendaen over for kunder og bureauer

Styrk jeres forståelse af kundernes forretningsmæssige mål og kom stærkere ud af dialogen med annoncører og mediebureauer.

3dimensions kan hjælpe med at skabe den fornødne indsigt og argumentation for jeres relative styrke og position i et komplekst mediemarked samt styrke mediesælgernes fokus og forståelse for annoncørernes forretningsmål.

3dimensions yder rådgivning til mediehuse inden for følgende fire områder:

 

  • Forståelse for annoncørers forretningsmål

    3dimensions hjælper mediehuse til en bedre forståelse for annoncørernes forretningsmål og herved opnå en stærkere argumentation af mediets styrke overfor hhv. annoncører og mediebureauer.

  • Egen positionering i hastigt udviklende medielandskab

    Udover en grundlæggende forståelse for annoncørernes forretningsmål er det essentielt for medierne at søge indsigt i annoncørernes kunder og deres forbrugerrejser.

    Vi hjælper med at skabe et mind-set centreret omkring slutbrugernes købsadfærd og en øget forståelse for jeres positioneringsmuligheder i et hastigt udviklende medielandskab.

  • Produktudvikling og identificering af partnerskaber

    Danske medier, uden undtagelse, er under et stigende pres fra internationale digitale medier.

    3dimensions arbejder med et fokus på bl.a. at skabe nye partnerskaber mellem danske medier samt annoncører og styrkelse af koncept mellem mediernes offline og online platforme m.m.

  • Sælgerudvikling og optimering af kunde- og bureaukontakt

    Med fokus på annoncørernes forretningsmål, forbrugernes købsadfærd og evt. nyudviklede koncepter eller partnerskaber hjælper 3Dimensions med udvikling af jeres mediesælgere til at bygge stærkere argumenter og tage bedre styring af dialogen med mediebureauet og annoncørerne.

Vi tager gerne et møde med fokus på jeres konkrete behov og en indledende snak om, hvad 3dimensions kan hjælpe jeres virksomhed med.

kontakt os