Mediebureauoptimering for annoncører

Mediebureauoptimering for annoncører

3dimensions guider marketingafdelingen til at opnå det bedste resultat af samarbejdet med mediebureauet.

Gensidige krav Gennemsigtighed Udgangspunktet Uvildig rådgivning

Annoncøren skal udfordre bureauet men være klar på modkrav

I moderne marketing, hvor marketingafdelingen selv gennemgår en markant udvikling, er der ofte behov for at skabe en ny balance i samarbejdet mellem annoncører og mediebureauer med sigte på en fælles forståelse for gensidige forventninger ift. nye mål, behov, forudsætninger og ny fordeling af roller.

Det kræver, at begge parter stiller klarere krav til hinanden, hvad enten det er et nyt samarbejde, der skal igangsættes eller et eksisterende, der skal redefineres og finpudses.

3dimensions yder rådgivning til annoncører inden for følgende fire områder:

  • Identificering og valg af mediebureau

    Analyse og identificering af egne behov og primære KPI for bureausamarbejdet.

    Få overblik over relevante bureaupartnere og mulige match iht. til jeres behov.

    3dimensions yder rådgivning og håndtering af en evt. pitchproces ift. valg af bureaupartner.

  • Validering og forhandling af bureaukontrakt

    Matcher den eksisterende kontrakt til jeres samarbejde og de ændrede behov og vilkår jeres marketingafdeling står overfor?

    3dimensions afstemmer samarbejdsaftalen i samråd med begge parter ift. jeres nuværende og fremtidige behov, herunder udvikling i egne resourcer og mulighed for at insource dele af medieindkøbene.

  • Onboarding og optimering af kunde-/bureaurelation

    I en konstant foranderlig marketingverden er det uundgåeligt, at jeres behov ændres med høj fart.

    Det stiller høje krav til, at jeres bureaupartner også kan følge med i forståelsen af jeres udvikling og kan tilpasse deres team og service hertil. Det gælder, hvad enten det er et nyt eller mangeårigt samarbejde.

    3dimensions hjælper med at skabe fornyet input og optimering af samarbejdet med jeres mediebureau.

  • Teamstruktur, kompetence- og medarbejderudvikling

    Teknologi og mulighed for at håndtere store datamængder åbner konstant nye og mere effektive måder at interagere med sine forbrugere.

    Det skaber tilsvarende nye forretningsmuligheder men stiller også krav til annoncører ift. at holde sig opdateret og tilegne sig de rette kompetencer for at kunne give relevant input og modspil til sine samarbejdspartnere.

    3dimensions hjælper med udvikling af jeres medarbejdere til at tage en stærkere styring af samarbejdet med mediebureauet og til at styrke marketingteamet med de rette kompetencer til evt. insourcing af udvalgte opgaver.

Transparens og klare forretningsmål

Annoncører skal blandt andet udfordre bureauet omkring emner som transparens i digitale medieindkøb, vægtning mellem egne og betalte kanaler samt målretning i indkøb ud fra viden om virksomhedens eksisterende kunder m.m.

Omvendt bør bureauerne tilsvarende søge indsigt hos annoncørerne, især ift. konkretisering af de mål, som samarbejdet skal evalueres på. Et fælles fokus på annoncørens forretningsmæssige mål løfter niveauet for evaluering af både samarbejdets og marketingindsatsens succes, som er påkrævet i den hastigt forandrede verden, vi befinder os i.

3dimensions yder rådgivning til annoncører inden for følgende fire områder:

  • Identificering og valg af mediebureau

    Analyse og identificering af egne behov og primære KPI for bureausamarbejdet.

    Få overblik over relevante bureaupartnere og mulige match iht. til jeres behov.

    3dimensions yder rådgivning og håndtering af en evt. pitchproces ift. valg af bureaupartner.

  • Validering og forhandling af bureaukontrakt

    Matcher den eksisterende kontrakt til jeres samarbejde og de ændrede behov og vilkår jeres marketingafdeling står overfor?

    3dimensions afstemmer samarbejdsaftalen i samråd med begge parter ift. jeres nuværende og fremtidige behov, herunder udvikling i egne resourcer og mulighed for at insource dele af medieindkøbene.

  • Onboarding og optimering af kunde-/bureaurelation

    I en konstant foranderlig marketingverden er det uundgåeligt, at jeres behov ændres med høj fart.

    Det stiller høje krav til, at jeres bureaupartner også kan følge med i forståelsen af jeres udvikling og kan tilpasse deres team og service hertil. Det gælder, hvad enten det er et nyt eller mangeårigt samarbejde.

    3dimensions hjælper med at skabe fornyet input og optimering af samarbejdet med jeres mediebureau.

  • Teamstruktur, kompetence- og medarbejderudvikling

    Teknologi og mulighed for at håndtere store datamængder åbner konstant nye og mere effektive måder at interagere med sine forbrugere.

    Det skaber tilsvarende nye forretningsmuligheder men stiller også krav til annoncører ift. at holde sig opdateret og tilegne sig de rette kompetencer for at kunne give relevant input og modspil til sine samarbejdspartnere.

    3dimensions hjælper med udvikling af jeres medarbejdere til at tage en stærkere styring af samarbejdet med mediebureauet og til at styrke marketingteamet med de rette kompetencer til evt. insourcing af udvalgte opgaver.

Udgangspunktet skal være i jeres forretning

Jeres behov og mål som kunde er det centrale udgangspunkt og skal være styrende for formålet med og forventningerne til resultatet af marketing og medieindsatsen, herunder forventningerne til mediebureauet.

Det stiller altså krav til dig som annoncør, at du kender til og kan videregive virksomhedens primære mål. Dette gælder især ift. forudsætningerne for at kunne måle succesen af samarbejdet.

3dimensions yder rådgivning til annoncører inden for følgende fire områder:

  • Identificering og valg af mediebureau

    Analyse og identificering af egne behov og primære KPI for bureausamarbejdet.

    Få overblik over relevante bureaupartnere og mulige match iht. til jeres behov.

    3dimensions yder rådgivning og håndtering af en evt. pitchproces ift. valg af bureaupartner.

  • Validering og forhandling af bureaukontrakt

    Matcher den eksisterende kontrakt til jeres samarbejde og de ændrede behov og vilkår jeres marketingafdeling står overfor?

    3dimensions afstemmer samarbejdsaftalen i samråd med begge parter ift. jeres nuværende og fremtidige behov, herunder udvikling i egne resourcer og mulighed for at insource dele af medieindkøbene.

  • Onboarding og optimering af kunde-/bureaurelation

    I en konstant foranderlig marketingverden er det uundgåeligt, at jeres behov ændres med høj fart.

    Det stiller høje krav til, at jeres bureaupartner også kan følge med i forståelsen af jeres udvikling og kan tilpasse deres team og service hertil. Det gælder, hvad enten det er et nyt eller mangeårigt samarbejde.

    3dimensions hjælper med at skabe fornyet input og optimering af samarbejdet med jeres mediebureau.

  • Teamstruktur, kompetence- og medarbejderudvikling

    Teknologi og mulighed for at håndtere store datamængder åbner konstant nye og mere effektive måder at interagere med sine forbrugere.

    Det skaber tilsvarende nye forretningsmuligheder men stiller også krav til annoncører ift. at holde sig opdateret og tilegne sig de rette kompetencer for at kunne give relevant input og modspil til sine samarbejdspartnere.

    3dimensions hjælper med udvikling af jeres medarbejdere til at tage en stærkere styring af samarbejdet med mediebureauet og til at styrke marketingteamet med de rette kompetencer til evt. insourcing af udvalgte opgaver.

Uvildig rådgivning og kompetenceudvikling

3dimensions kan hjælpe med formulering af klare forretningsmål, som kan integreres kontraktuelt samt i det daglige arbejde med mediebureauet.

Vi giver et klart overblik over relevante bureauer iht. jeres behov og forudsætninger, og vi hjælper jer i dialogen med mediebureauet, hvad enten I ønsker selv at føre dialogen eller have os med til møderne.

3dimensions hjælper også i udviklingen af jeres medarbejdere til at tage en stærkere styring af samarbejdet med mediebureau og til at styrke de rette kompetencer til evt. insourcing af udvalgte opgaver.

3dimensions yder rådgivning til annoncører inden for følgende fire områder:

  • Identificering og valg af mediebureau

    Analyse og identificering af egne behov og primære KPI for bureausamarbejdet.

    Få overblik over relevante bureaupartnere og mulige match iht. til jeres behov.

    3dimensions yder rådgivning og håndtering af en evt. pitchproces ift. valg af bureaupartner.

  • Validering og forhandling af bureaukontrakt

    Matcher den eksisterende kontrakt til jeres samarbejde og de ændrede behov og vilkår jeres marketingafdeling står overfor?

    3dimensions afstemmer samarbejdsaftalen i samråd med begge parter ift. jeres nuværende og fremtidige behov, herunder udvikling i egne resourcer og mulighed for at insource dele af medieindkøbene.

  • Onboarding og optimering af kunde-/bureaurelation

    I en konstant foranderlig marketingverden er det uundgåeligt, at jeres behov ændres med høj fart.

    Det stiller høje krav til, at jeres bureaupartner også kan følge med i forståelsen af jeres udvikling og kan tilpasse deres team og service hertil. Det gælder, hvad enten det er et nyt eller mangeårigt samarbejde.

    3dimensions hjælper med at skabe fornyet input og optimering af samarbejdet med jeres mediebureau.

  • Teamstruktur, kompetence- og medarbejderudvikling

    Teknologi og mulighed for at håndtere store datamængder åbner konstant nye og mere effektive måder at interagere med sine forbrugere.

    Det skaber tilsvarende nye forretningsmuligheder men stiller også krav til annoncører ift. at holde sig opdateret og tilegne sig de rette kompetencer for at kunne give relevant input og modspil til sine samarbejdspartnere.

    3dimensions hjælper med udvikling af jeres medarbejdere til at tage en stærkere styring af samarbejdet med mediebureauet og til at styrke marketingteamet med de rette kompetencer til evt. insourcing af udvalgte opgaver.

Vi tager gerne et møde med fokus på jeres konkrete behov og en indledende snak om, hvad 3dimensions kan hjælpe jeres virksomhed med.

kontakt os