Amazon bringer muligheder

Amazon kommer til Norden

Amazon vil forventeligt indtræde på det nordiske marked inden årets udgang. Det vil utvivlsomt ændre radikalt på det nordiske eCommerce marked og åbne et hav af muligheder for at sælge sine varer på verdens største handelsplatform. Det har vi allerede set flere eksempler på, bl.a. i Tyskland og UK.

Vi anbefaler, at alle virksomheder forbereder sig på, hvordan Amazon kan blive en del af jeres salgsstrategi.

Vi kan hjælpe jer med alt fra opsætning af Amazon, oprettelse af produkter, annoncering og meget mere. I første omgang, og indtil Amazon åbner i Norden, har vi dog primært fokus på at udvikle virksomheders kendskab til selve Amazon platformen og sætte dette i et strategisk og taktisk perspektiv til jeres forretning.

Læs mere i nedenstående eller kontakt os for at høre mere om jeres muligheder og potentielle faldgrupper ift. Amazon.

✅ Uanede muligheder ⚖️ Balancer indsatsen og partner op 👍 Kom godt i gang - effektiv proces

Amazon kan skalere jeres salg

Amazon stiller en salgsplatform til rådighed for virksomheder, hvor man kan oprette produkter med billede, beskrivelse mv., ligesom i enhver webshop, og det giver mulig for selv at styre sin platform. Amazon tilbyder også at håndtere alt fra opbygning af jeres salgsside, kundeservice, fragt, varelager mv., hvis man ikke selv har tid og kompetencerne til det. Det kan især være en fordel for mindre lokale producenter, som relativt nemt og inden for et overskueligt budget kan etablere en yderst succesfuld e-handelsplatform.

Amazon er nemlig meget mere end bare en eCommerceplatform med et enormt logistikcenter, egne produkter, egne fysiske forretninger, marketing og annonceringsplatform, underholdningstjenester, kundeklub og meget mere. Det er næsten lettere at spørge, hvad Amazon efterhånden ikke er?

En af de helt store fordele ved Amazon er deres skala; at de har et stort antal besøgende i alle aktive markeder, som man kan nå ud til. Amazon forventes at løfte interhandel i nye markeder med 15-20% point, hvilket i Danmark næsten vil svare til en fordobling af nuværende internethandel. Derfor forventes Amazon at blive en dominerende faktor for fremtidig detailhandel.

Hos 3dimensions mener vi, at man som virksomhed bør tage Amazon til sig, og fokusere på de mange muligheder, som der ligger ved at forhandle produkter via Amazon og ikke se det som en trussel.

Et tveægget sværd

Med nye muligheder og udsigt til at kunne øge sit salg følger dog også en række overvejelser ift., hvor meget man vil lægge i hænderne på Amazon. Amazon er en kompleks handelsplatform og kan lige så vel skabe en række udfordringer.

“Living with Amazon can be difficult, but life without it is just as hard…..”

Amazon har en dominerende rolle i næsten alle markeder, hvor de er aktive. Det giver som nævnt en række nye muligheder, men det er også et koncept med særlige spilleregler og krav til indsigt i en avanceret produktsøgemaskine, annonceringsmuligheder, prissætning m.m. for kontinuerligt at gøre sig relativt mere attraktiv ift. de mange andre konkurrenter på platformen.

Derfor er det vigtigt at have en forståelse for, hvad Amazon kan tilføre af værdi til jeres virksomhed og simultant bevare sin egen kontrol og langsigtede perspektiv ift. kundekontakt, markedsføring, konkurrenter, prissætning m.m.

Derfor, er det også vigtigt, at sætte et stærkt team af eksperter, som kan hjælpe jer, såvel i det overordnede strategiske fokus som i den kontinuerlige taktiske og operationelle optimering af jeres Amazon konto.

Uafhængig rådgivning og effektiv opstart

Hos 3dimensions har vi bred erfaring if. detailhandel samt eCommerce og har specialiseret os i annoncering og optimering på Amazon. Vi kan hjælpe jer med alt fra opsætning af Amazon, oprettelse af produkter, annoncering og meget mere.

I første omgang, og indtil Amazon åbner i Norden, har vi dog primært fokus på at udvikle virksomheders viden omkring Amazon platformen og sætte dette i et strategisk og taktisk perspektiv til jeres forretning.

Til dette har vi udviklet en effektiv proces til at komme i gang, som naturligvis kan tilpasses individuelle forudsætninger og behov. Det giver jer et komplet overblik over Amazon som forretningsplatform samt svar på, om og i givet fald hvilken udstrækning Amazon skal integreres i jeres forretning?

Typisk indhold og svar:

En typisk opstartsproces inkluderer følgende indhold og svar:

  • Præsentation af Amazon som retail- og annonceringsplatform
  • Perspektivering af Amazons betydning for jeres forretning
  • Forståelse for Amazons særlige forudsætning for at arbejde med prisoptimering
  • Workshop med diskussion af muligheder og udfordringer (bl.a. udgangspunkt i internationale cases)
    • Anbefaling og input til overordnet strategi og holdning til Amazon, herunder identificering af særlige fokusområder for taktisk/operationel opfølgning
    • Sammenhæng ml. detailhandel, markedsføring og annoncering samt prisstrategi
    • Taktisk plan for at komme i gang på Amazon

Med dette får I det bedste udgangspunkt til at tage skridtet videre til at implementere og aktivere Amazon platformen med jer i førersædet.

Kontakt os for et uforpligtende inspirationsmøde og en snak om jeres muligheder på Amazon.

Læs mere om vores øvrige ydelser her

Vi tager gerne et møde med fokus på jeres konkrete behov og en indledende snak om, hvad 3dimensions kan hjælpe jeres virksomhed med.

Kontakt os